Voľne inšpirované mýtom o Oidipovi. Po narodení v gréckych horách počas búrlivej noci je Jon opustený a adoptovaný bez toho, aby poznal svojho otca alebo matku. Ako mladý muž sa stretáva s Iro, dozorkyňou vo väznici, v ktorej skončí po tragickej nehode. Iro vyhľadáva jeho prítomnosť, stará sa o neho a nahráva mu hudbu. Jonovi začne slabnúť zrak... Odvtedy za každú stratu, ktorú utrpí, niečo získa. A tak napriek oslepnutiu žije svoj život plnšie ako kedykoľvek predtým.
Jadrom tohto majstrovského eliptického rozprávania je mýtus o Oidipovi, v ktorom každý, aj ten najmenší detail môže, ale nemusí niečo symbolizovať. Tento film nás prenáša z gréckych hôr a pláží k berlínskym jazerám a dostávame sa v ňom z 80. rokov až do súčasnosti. V tomto období možno s istotou identifikovať len jeden časový úsek: rok 2006 (s majstrovstvami sveta vo futbale a dvoma minútami, ktoré rozhodli o víťazstve Talianska). Jednej noci je pred búrkou zachránený novorodenec, ktorého sa ujme záchranár Elias so svojou ženou a dá mu meno Jon. Ako mladý muž je Jon napadnutý a nechtiac spôsobí útočníkovu smrť. Obeťou nie je nikto iný ako... Vo väzení sa Jon zblíži s dozorkyňou Iro a začne s ňou milostný vzťah. Na playliste hrá baroková hudba: Monteverdi, Bach, Pergolesi. Estetika tejto hudby sa stáva nosným princípom celého filmu a odráža jednotlivé udalosti na prvý pohľad jasne a konkrétne, v konečnom dôsledku však tajomne a abstraktne, charakteristicky strohým spôsobom. Angela Schanelec v barokovo-postmodernom filme uplatňuje poznatky z teórie afektu a teórie hudobných figúr. Návyková intelektuálno-zmyslová výzva, ktorá nám umožňuje vidieť, aj keď sme slepí.
„Vynikajúci príklad toho, ako film vďaka svojim zvláštnym schopnostiam dokáže presahovať svoje vizuálne aj zvukové limity."
Na stiahnutie
Získajte všetky materiály k filmu, ktoré potrebujete – plagát, distribučné listy, snímky vo vysokom rozlíšení, marketingové materiály, trailer alebo napríklad soundtrack k filmu.